Bankowość elektroniczna

bankowość elektroniczna

menu

Bankowość Internetowa

Wykorzystanie usług bankowych z wykorzystaniem stron WWW.

Faza 1: Prezentacja banku, marketing

Faza 2: Interakcja z użytkownikiem, Komunikacja dwustronna: kalkulatory pożyczek, aplikacje kart kredytowych, sprawdzanie stanu konta, formularze on-line, porady dla klienta, wyszukiwarki, rekrutacja pracowników. Korzyści: ograniczenie pracy papierkowej, wywieranie wpływu na klientów - niższe koszty transakcji.

Faza 3: Pełen zakres transakcji i usług. Wgląd w historię rachunku, transfery płatności, zlecenia stałe, wnioski o kredyty - samochodowe, hipoteczne, wirtualizacja działalności banku. Korzyści: dalsza redukcja kosztów usług, pozyskiwanie nowych grup klientów.

Faza 4: Strategiczne wykorzystanie Internetu, Komputerowo zintegrowana bankowość internetowa. Usługi cross-selling, analizy dochodowości klienta, indywidualizacja ofert na podstawie profilu klienta, nowe usługi - np. elektroniczne systemy fakturowania.

Korzyści: szeroki zakres usług, nowe możliwości dochodów, dalsza integracja systemów.

Zalety bankowości internetowej z punktu widzenia klienta:

Zalety ze strony banku:

Koszty przeciętnej transakcji:

Zewnętrzne czynniki sukcesu:

Poziomy zaawansowania usług bankowości iT:

Bariery rozwoju produktów i usług wykorzystujących IT:

Bariery po stronie nabywców:

Bariery leżące po stronie banku

Bariery występujące w otoczeniu

  copyright © www.finansowe.strefa.pl/